RGHT_Stemning_0322

Artikel anden test

Tilføj din overskrift her

Vi udrullede alle processer selskab for selskab. Men vi kunne også have gjort det proces for proces på tværs af selskaberne. Især i dette tilfælde, hvor Hårklinikken ikke havde lagerprocesser i deres gamle økonomisystem. Desværre glemmer de fleste at udfordre rækkefølgen for implementeringen af systemerne, da det for mange virker mest naturligt at gøre det selskab for selskab. 

Da Hårklinikken er delvist ejet af en kapitalfond og som nævnt er i vækst, oplevede finansfunktionen stigende krav til rapportering og konsolidering. Så det ville have givet finansfolkene med hænderne i rapporteringen en anden proces at udrulle rapporteringsprocessen i alle lande på en gang. Hvilket formentlig havde givet større arbejdsro, hvorefter man ville have kunnet fortsætte med de resterede processer. 

På trods af det valgte Hårklinikken en udrulning selskab for selskab. 

Det skyldes bl.a., at der i Hårklinikkens tilfælde hurtigst muligt skulle bruges en erstatning for det lagersystem, de brugte i produktionsselskabet. Fordi lagersystemet som konsekvens af et opkøb fra en konkurrent pludselig blev fjernet fra markedet. 

I tillæg til det var der stor forandring og oprydning i fx Shopify. Hvilket betød, at det havde været uendeligt svært at skabe fremdrift på vareprocesserne, hvis udrulningen ikke var sket netop selskab for selskab. 

I bagklogskabens klare lys havde det ideelle nok været en hybridstrategi med det bedste fra de to verdener, hvor Hårklinikken havde startet med udrulning af finans på tværs af landegrænser og derefter fortsat med vareprocesserne selskab for selskab. 

 

 

Andre har også læst

Har du brug for hjælp?
Udfyld kontaktformularen, så vender vi fluks retur på din henvendelse.